Gigantische mijlpaal voor Quick: 400 miljoen Giants verkocht in België

Sinds zijn debuut in 1971 heeft de iconische Giant zijn stempel gedrukt op de Belgische hamburgerscene. Vandaag behaalt Giant de kaap van 400 miljoen verkochte burgers in België. Deze 100% Belgische creatie is én blijft de onbetwiste favoriet onder burgerfans in het hele land.

Enkele opmerkelijke weetjes:

• Wist je dat de naam "Giant" afkomstig is van het feit dat de Giant de eerste burger was die twee stukken vlees bevatte?
  • Het originele recept van de Giant is tot op de dag van vandaag onveranderd gebleven.
  • Op 21 juli 2011 schreef Quick geschiedenis met een ongekende verkoop: maar liefst 200.000 Giants vonden die dag hun weg naar enthousiaste fans, voor de symbolische prijs van 94 eurocent, dezelfde prijs als bij de lancering in 1971.
  • De grootste bestelling ooit? Een verbluffende 100 Giants in één keer, een bewijs van de onwrikbare liefde voor dit icoon.
  • De Giant saus is een unieke combinatie van mayonaise, ketchup en de fris zurige smaak van kappertjes. Leuk weetje: we hebben meer dan 700.000 cups Giantsaus verkocht.
  • FEIT: iedere Belg geniet minstens eenmaal per jaar van een heerlijke Giant. Het is dus niet zomaar een burger, het is een Belgisch icoon dat generaties verbindt.

Kevin Derycke, CEO Quick, vertelt enthousiast : “Sinds de komst van de Giant is het succes van Quick in een stroomversnelling terechtgekomen. Na al die jaren blijft het ook vandaag nog onze allerpopulairste burger."

Quick zet Giant in de kijker met opmerkelijke campagne

Van 13 maart tot 31 maart zal Quick de harten van de Belgen veroveren met een unieke billboard campagne. Jilze Gerritsen, Marketing Manager Quick vertelt enthousiast: “De iconische Giant is zo bekend en ingeburgerd in België, dat het woord zelfs zijn weg heeft gevonden in ons taalgebruik. Een succesverhaal waar we bij Quick super trots op zijn."

Ann Ramaekers

PR manager (NL)