Quick maakt virtual reality toegankelijk voor alle Belgen

Virtual reality – of VR – is internationaal gezien alomtegenwoordig en het aantal toepassingen dat gebruikmaakt van deze technologie neemt alleen maar toe. Toch is VR nog niet goed doorgedrongen in België en hebben nog maar weinig landgenoten de kans gekregen om deze buitengewone technologie uit te proberen. Daarom biedt Quick in samenwerking met Coca-Cola zero sugar zijn klanten de kans om een VR-bril aan te schaffen tegen een zeer voordelige prijs en een knotsgekke VR-game in de ruimte te spelen.

De achterstand in VR inhalen: een grote uitdaging

Als iconisch Belgisch merk heeft Quick nog nooit op zijn lauweren gerust en het bedrijf houdt ervan om innovatief uit de hoek te komen, dit keer op het gebied van nieuwe technologieën. Quick vond een partner in Coca-Cola Zero sugar om zijn ambitie waar te maken: virtual reality toegankelijk maken voor alle Belgen. Hoewel virtual reality al jaren geleden werd ontwikkeld, hebben nog maar weinig Belgen met deze leuke technologie kunnen kennismaken. Om deze achterstand weg te werken, biedt Quick zijn klanten de mogelijkheid om bij de aankoop van een Maxi Menu voor slechts € 1 een VR-bril aan te schaffen en een gratis game te downloaden die speciaal voor deze actie werd ontwikkeld: “Space Drive-in”.

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, juicht deze ontwikkeling toe: “Ik ben er trots op dat Quick het eerste Belgische merk is dat iedereen de mogelijkheid biedt om hun eerste VR-ervaring te beleven, en wel op een heel toegankelijke manier. De ontwikkeling van het spel en de campagne heeft uiteraard verschillende maanden in beslag genomen, maar het resultaat overtreft al onze verwachtingen. Dit project toont opnieuw de dynamiek van het bedrijf en onze teams.”

Een game op Belgische wijze door een Belgisch bedrijf

Om deze actie concreet uit te werken, deed Quick een beroep op Dogstudio, een design- en technologiebedrijf uit Namen. Dogstudio was verantwoordelijk voor het hele project: van het ontwerp van de VR-bril tot de ontwikkeling van een geoptimaliseerde game voor iOS en Android.

Michael Totta, Client Service Director bij Dogstudio, zegt het volgende: “Het project “Space Drive-in” was voor ons een unieke kans. Quick en Coca-Cola gaven ons carte blanche om dit project tot een goed einde te brengen. Voor het ontwerp van de bril hebben we alles uit de kast gehaald om een optimale gebruikservaring te garanderen. Zo hebben we bijvoorbeeld gekozen voor lenzen van 37 mm diameter – i.p.v. de vaak gebruikte 24 mm diameter –, lichte materialen en zuignappen om de smartphone eenvoudig mee te bevestigen.”

Wat gebeurt er in “Space Drive-in”? De speler wordt de ruimte in gekatapulteerd voor een uitbundige race. Hij speelt een klant die in 2080 een bestelling plaatst aan een drive-in en nadien zijn maaltijd zo snel mogelijk moet afhalen, terwijl hij door ringen vliegt en obstakels ontwijkt. Hoewel de game zich afspeelt in de ruimte, bevat het ontzettend veel verwijzingen naar ons land. Het universum bestaat bijvoorbeeld uit 9 planeten die eigenaardig veel lijken op onze Belgische provincies. De speler wordt uitgenodigd om een race te maken rond de planeet Diamontis (voor de provincie Antwerpen), de planeet Nordzea (voor de provincies West- en Oost-Vlaanderen) of de planeet Zinnekis (voor Brussel).

Uiteraard is de bril niet alleen compatibel met “Space Drive-in”, maar kan hij ook worden gebruikt voor elke andere VR-toepassing*.

Fun gegarandeerd bij samenwerking met Coca-Cola zero sugar

Quick en Coca-Cola zero sugar zijn al jarenlang partners en hebben ook nu nauw samengewerkt aan het project “Space Drive-in”.

Priscilla Cornet, Senior Marketing Manager bij Coca-Cola European Partners, gaat verder: “Wanneer Quick ons zijn idee voorlegde, hebben we geen seconde aan getwijfeld om aan dit project mee te werken. VR-games bestaan al jaren, maar tot op heden zijn het vooral specifieke doelgroepen zoals gamers die deze technologie al hebben uitgeprobeerd. “Space Drive-in” maakt het mogelijk om met familie of vrienden de fun van VR-games te ontdekken. En fun is iets waar we bij Coca-Cola veel belang aan hechten!”

Praktisch

• Actie van 10 november tot einde voorraad

• VR-bril te koop voor € 1 bij aankoop Maxi Menu

• “Space Drive-in” gratis beschikbaar op Google Play en in de App Store voor smartphones uitgerust met een gyroscopisch systeem

• Spelers kunnen 9 levels unlocken:

• 3 bij de installatie van de app

• 3 bij registratie via Facebook of via mail

• 3 met een unieke code die je krijgt bij aankoop van een Maxi Menu

* Disclaimer: Volgens de aanbevelingen van de sector is het aangewezen om de VR-brillen niet te laten gebruiken door kinderen jonger dan 13 jaar en het racegame niet langer dan 20 minuten te spelen.

Wim Lefebure