Quick versterkt opnieuw zijn Belgisch karakter

Belgische smaken centraal bij de lancering van Cheesy balls met Passendale® Caractère, de burgers Hannibal en BBQ Bacon en de milkshake Cuberdon

Kaasliefhebbers zitten de komende maanden goed bij Quick – ze kunnen er de hele zomer genieten van de Cheesy Passendale, smeuïge kaaskroketballetjes met een smeltend hart van de Belgische kaas Passendale® Caractère.

De zomer heeft nog meer lekkers van bij ons in petto bij Quick, want ook voor de andere tijdelijke toppers doet de restaurantketen een beroep op Belgische smaakmakers: Brussels Ketjep verzorgt de saus in een Belgische versie van de BBQ Bacon-burger, Vandemoortele levert zijn befaamde Hannibalsaus voor de Hannibal-burger en Confiserie Geldhof uit Eeklo brengt de Milkshake Cuberdon op smaak.

100% Belgische kaaskroketballetjes

Quick trekt al enkele jaren bewust de Belgische kaart en tracht zoveel mogelijk samen te werken met Belgische leveranciers. Voor de nieuwe Cheesy Passendale vond Quick de perfecte partner in OVI, die met de Passendale® Caractère een Belgische kaas met een herkenbare, karaktervolle smaak in de aanbieding had. De kaaskroketballetjes werden ontwikkeld met alle savoir-faire van ‘Leon’s Fine Cuisine’ van de Belgische producent OVI uit Olen.

Peter Van Moeseke, Commercieel directeur bij OVI, is bijzonder blij met deze innovatie : “We zijn enorm trots dat we samen met Quick 100% Belgische Cheesy balls met Passendale® Caractère hebben ontwikkeld. De Passendale® Caractère is een Belgische kaas die volgens een traditioneel recept bereid wordt door een expert kaasmeester en 4 maanden lang rijpt in de kaaskelders van Passendale®. Ons R&D team van ‘Leon’s Cheese Cuisine’ is erin geslaagd deze kwalitatieve kaas ter verwerken in een smeuïg kaaskroketballetje met een sterke en karaktervolle smaak. Als familiaal Kempisch bedrijf zijn we dan ook enthousiast dat jong en oud samen van deze innovatieve ‘Made in Belgium’ Cheesy balls zullen smullen en genieten !”

Belgische success stories op het menu

Quick is trots op zijn roots en eert graag Belgische succesverhalen. De komende maanden kan de Belg ook nog enkele andere van zijn favoriete smaken terugvinden bij de restaurantketen:

• De BBQ Bacon serveert een flavour van het Wilde Westen, met een burger van 100% Belgisch rundsvlees, een sneetje cheddar, drie plakjes spek, een frisse salade en de bekende Cowboy-saus van Brussels Ketjep op een vierkant broodje met gefrituurde uitjes.
  • Ook bij de Hannibal zit het ’m in de saus. Het vierkante broodje met gefrituurde uitjes wordt simpelweg belegd met een burger van 100% Belgisch rundsvlees, een plakje cheddar, uien, tomaat en slablaadjes en overgoten met de heerlijke Hannibalsaus van Vandemoortele.
  • De Milkshake Cuberdon wordt op smaak gebracht door de enige echte neuzekes van Geldhof. De zoete, fruitige smaak roept ongetwijfeld heel wat herinneringen uit de kindertijd op. Deze milkshake gaat sinds maart erg vlot over de toonbank en Quick koestert grote verwachtingen met de zomer voor de deur.
Kevin Derycke, CEO bij Quick, is in zijn nopjes met dit tijdelijke gamma: “Quick blijft trouw aan zijn Belgisch DNA! We zijn er trots op dat we Belgisch zijn en dat zetten we graag in de verf door typische lokale ingrediënten te gebruiken. Het succes van de Shake Cuberdon dit jaar en de stoofvleesballetjes vorig jaar is hét bewijs dat onze klanten de smaken van bij ons weten te appreciëren.

Alle deze nieuwe producten zijn tot 1 september op het menu beschikbaar in de Belgische Quick-restaurants.