Quick zet Belgische klassieker op het menu

Quick blijft trouw aan Belgische smaken en lanceert stoofvleesballetjes, een “Formidable Chicken”-burger en een dessert met Belgische chocolade

Dit najaar voegt Quick met de stoofvleesballetjes een nieuwe Belgische klassieker toe aan zijn menu, in finger food-formaat. Daarnaast lanceert Quick een Formidable-variant met Belgisch kippenvlees, de “Formidable Chicken”, en wordt Belgische chocolade in het vernieuwde recept van de “Choco Délice” gebruikt. Het mag duidelijk zijn, Quick is Belgischer dan ooit.

100% Belgische stoofvleesballetjes

De Belgische consument waardeert het vakmanschap van lokale producenten en Quick trekt bewust de Belgische kaart, zowel voor nieuwe vaste waarden als tijdelijke seizoensproducten. Quick streeft ernaar om de productieketen voor elk ingrediënt zo kort mogelijk te houden door op zoek te gaan naar lokale leveranciers. ​

De stoofvleesballetjes worden bereid volgens een ambachtelijk recept, waarbij Belgisch witblauw rundsvlees op smaak wordt gebracht met Belgisch bier en met mosterd van Tierenteyn.

Daphné Aers, zaakvoerster bij TNS Kroket uit Eeklo, is trots: “het doet me enorm veel plezier dat een grote Belgische speler als Quick een plaats ziet voor onze producten in zijn gamma! Bij TNS Kroket gaan we prat op onze manier van produceren en onze kwalitatieve ingrediënten, waarbij we hopen om onze klanten de smaaksensatie te kunnen laten ervaren zoals bij huisbereide kroketjes.”

Een gloednieuwe Formidable-variant voor chicken-lovers

Voor zij die een kipfilet boven rundsvlees verkiezen, heeft Quick voortaan de “Formidable Chicken” in de aanbieding. Net als zijn grote broer, de Formidable, die exact 1 jaar geleden op de menukaart verscheen, is het smaakprofiel specifiek afgestemd op de typische voorkeuren van de Belg: een niet-gepaneerde kipfilet, van Belgische kippen, wordt geserveerd op een tijgerpistolet, met Oud Brugge-kaas, frisse groentjes en een subtiel gepeperd sausje van Belgische makelij.

Tot slot kunnen klanten, dankzij het vernieuwde recept van Choco Délice, hun maaltijd voortaan afsluiten met een heerlijk smeuïg chocoladetoetje van Belgische chocolade.

Kevin Derycke, CEO bij Quick, licht de keuze voor deze nieuwe producten toe: “Quick is op en top Belgisch, en dat zetten we graag in de verf met typisch Belgische producten en lokale ingrediënten. Zo combineren de nieuwe stoofvleesballetjes op een unieke wijze verschillende smaken van bij ons. ​ Dankzij onze Belgische focus weten we ons te onderscheiden van de concurrentie en blijven we onze lokale aanwezigheid versterken.”

Alle nieuwe producten zijn sinds deze week beschikbaar in de Belgische Quick-restaurants.De stoofvleesballetjes zullen tot 12 november op het menu te vinden zijn, verkocht per 4 of 10 stuks.