Spek voor je bek

De Formidable Bacon, made in Belgium

Vanaf vandaag kunnen baconlovers hun hart ophalen bij Quick. De komende maanden staat er een speciale tijdelijke variant van de Formidable op het menu: de Formidable Bacon. Bovendien kunnen de spekliefhebbers rekenen op heerlijke ingrediënten van bij ons: 100% Belgisch rundsvlees en 4 sneetjes spek, gesmolten Oud Brugge-kaas en verse groentjes op een knapperige tijgerpistolet, afgewerkt met een licht gerookte pepersaus. Het mag duidelijk zijn, Quick benadrukt opnieuw zijn Belgische roots met de Formidable Bacon.

Een smaakbom van Belgische bodem

Sinds Quick in 2016 weer volledig in Belgische handen kwam, trekt het merk bewust de Belgische kaart: zowel qua smaak als qua samenwerkingen met Belgische leveranciers.

Ook bij de Formidable Bacon heeft Quick ervoor gekozen om de productieketen voor elk ingrediënt zo kort mogelijk te houden. De Belgische hamburgerketen werkt daarom samen met lokale leveranciers: van het rundsvlees uit Anderlecht, de sla en reepjes spek uit de West-Vlaamse gemeentes Pittem en Westrozebeke tot de krokante tijgerpistolet uit het Brusselse Ganshoren, de tomaten uit Sint-Katelijne Waver, het gerookte pepersausje uit Leuven en last but not least de Oud Brugge-kaas natuurlijk uit Brugge.

Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium, is duidelijk: “We zijn ervan overtuigd dat dit gebruik van lokale ingrediënten Quick nog een stapje dichter brengt bij de Belg. We zijn op en top Belgisch en zijn er trots op dat we die lokale producten van bij ons in de verf kunnen zetten bij zowel onze vaste waarden als bij tijdelijke aanbiedingen. We zien ook dat onze keuze aanslaat, want wegens succes verlengen we nog enkele maanden de milkhshake Cuberdon, die we op smaak brengen met de ‘neuzekes’-snoepjes van Geldhof uit Eeklo.”

Inzetten op de ervaring

Begin september lanceert Quick traditioneel enkele tijdelijke nieuwigheden, waarbij niet alleen wordt ingezet op de producten zelf. De Formidable Bacon wordt vergezeld van een ludieke wedstrijd “The Formidable Challenge”, waarbij spelers via een game reepjes bacon moeten verzamelen om zo kans te maken op een waterproof Bluetooth speaker (meer details te verkrijgen online en in elk restaurant).

Samen met de Formidable Bacon zet Quick tot slot ook een nieuw tijdelijk dessert op het menu: een trio van donuts. De choco, pinky en party donut zullen ongetwijfeld in de smaak vallen bij zoetekauwen.

Deze nieuwe producten zijn tot 4 november 2019 op het menu beschikbaar in de Belgische Quick-restaurants.

Wim Lefebure